Az e-kereskedelem előnyei a hagyományos kereskedelemmel szemben

sakalmedia | 2017. Március 24.

Amint elolvasod a lentebb található magán és üzleti felhasználású előnyeit az e-kereskedelemnek, rádöbbensz majd hogy az e-kereskedelem a kereskedelem Szent Grálja. Hogy lásd az érem másik odalát is, ne hagyd ki a cikkem az e-kereskedelem hátrányairól.

1. Leküzdi a földrajzi határokat

Ha egy fizikailag is létező boltod van, lekorlátozódsz egy földrajzi helységre amit kitudsz szolgálni. Egy e-kereskedelmi oldallal, az egész világ a játszótered lehet. Ráadásul az m-kereskedelem (e-kereskedelem mobil eszközökön) megérkezésével, feloldódott minden maradék földrajzi határ.

2. Keresőmotor láthatósággal új vásárlókat szerez

A fizikai kereskedelmet a márka és a kapcsolatok hajtják. Ebből a két mozgatórugóból kifolyólag, az online kereskedelmet is kell hogy hajtsa valami, ami nem más mint a keresőmotorok általi forgalom.
Megszokott a vásárlóknak a keresőmotor találatai közti linkekre kattintani, és végül egy e-kereskedelmi oldalon kikötni, amiről soha nem hallottak azelőtt. Ez a továbbított forgalom forrás lehet a fordulópontja néhány e-kereskedelmi üzletnek.

3. Csökkenti a kiadásokat

Az egyik legkézzelfoghatóbb előnye az e-kereskedelemnek a csökkentett kiadás. Az egyik része ezeknek a kiadás csökkenéseknek akár a vásárlókra is fordítható mondjuk, akciós árak formájában. Itt egy pár módszer arra hogyan is csökkenthetőek a kiadások az e-kereskedelemmel:

- Reklám és Marketing
A rendszeres keresőmotor forgalom, kattintásonkénti fizetés, és a közösségi média forgalom azok a reklám csatornák, amik költséghatékonyak lehetnek.

- Személyzet
Olyan működési folyamatok automatizáltságával mint a pénztár, számlázás, fizetések, raktár vezetés, kevesebb igény lesz sok alkalmazottra ahhoz hogy menjen egy e-kereskedelmi üzlet.

- Ingatlan
Ez nyilván egyértelmű, egy e-marketing kereskedőnek nincs szüksége kiváló fizikai elhelyezkedésre.

4. Gyorsabban megtalálható termék

Itt már nem arról szól a sztori hogy tologatunk egy bevásárlókocsit a megfelelő soron hogy ráleljünk az áhított termékre. Egy e-kereskedelmi oldalon a vásárló egyszerűen végig görgethet intuitív navigáción át, vagy használhatja a keresőt hogy azonnal megtalálja azt a terméket amit keres. Néhány oldal megjegyzi a vásárlók preferációit és vásárlási listáit hogy megkönnyítse az ismételt vásárlást.

5. Kiiktatja az utazási időt és költségét

Nem áll messze a vásárlóktól az hogy hosszú utakat tegyenek meg ahhoz hogy végül elérjék azt a bizonyos fizikailag létező boltot amit szeretnek. Az e-kereskedelem lehetővé teszi hogy ezeket a boltokat meglátogathassák virtuálisan, egy pár egérkattintással.

6. Összehasonlítási alapot biztosít

Az e-kereskedelem lehetővé teszi az összehasonlító vásárlást. Számos online szolgáltatás kínál lehetőséget arra, hogy a vásárló több e-kereskedelmi szolgáltató árai között böngészhessen, hogy megtalálja a legkedvezőbbet.

7. Alkuképes ajánlatokat, kuponokat és csoportos vásárlást tesz lehetővé

Habár az ajánlatok, az alku, kuponok és a csoportos vásárlás egyenlőséget mutatnak a fizikával, az online vásárlás még sokkal kényelmesebbé teszi. Például, ha egy vásárlónak magas kedvezményre jogosító kuponja van pulykára egy bizonyos fizikailag létező boltban, és wc papírra egy másik boltban, talán kivitelezhetetlennek találja majd mindkét kupon felhasználását. Viszont egy online vásárlás esetén a vásárló ezt pár egérkattintással megteheti.

8. Bőséges információt biztosít

A boltban kiírható információ mennyiségének vannak bizonyos korlátai. Elég nehéz olyan alkalmazottakat találni, akik képesek megfelelő információval szolgálni a vásárlókban felmerülő összetettebb, több termék kategóriát érintő kérdésekre. Az e-kereskedelmi oldalak könnyen elérhetővé tudják tenni ezeket az információkat a vásárlók részére. A legtöbb esetben ezeket a termékleírásokat az ellátók biztosítják, így ezek elkészítése és ellenőrzése semmibe sem kerül.

9. Célzott kommunikációt biztosít

Felhasználja azokat az információkat amit a vásárló a regisztrációja során biztosít, sütik elhelyezésével a számítógépén, így egy e-kereskedelmi boltos sok információhoz hozzáférhet a vásárlóiról. Így ez lényeges információk kommunikálására használható. Csak egy példa : ha egy bizonyos terméket keresel az Amazon.com-on, automatikuson hasonló termékek sorát fogja szintén mutatni. Tehát, az Amazon.com akár még e-mail-t is küldhet a kapcsolódó termékekről.

10. Folyamatos nyitva tartás

A boltok időzítése manapság 24/7/365. Az e-kereskedelmi weboldalak egyfolytában képesek üzemelni. A kereskedő szemszögéből ez megnöveli a beérkező rendeléseket. A vásárló szemszögéből egy mindig nyitva tartó bolt rendkívül kényelmes.

11. Piacot teremt a szűk piaccal rendelkező termékek számára

A szűk kereslettel rendelkező termékek eladói és a vásárlói is nehézségekbe ütközhetnek, mert nehezen találják meg egymást a fizikai világban. Az interneten csak a vásárlón múlik, hogyan keres rá a termékre egy keresőmotorban. Lehetne erre egy példa mondjuk elavult alkatrészek vásárlása. Ahelyett hogy régebbi darabokat szednénk elő a kukából a tartalék hiányában, ma már könnyen fellelhetjük az interneten a pótalkatrészeket.