Az reszponzív weboldal előnyei

sakalmedia | 2017. Május 27.

Ebben a cikkben átfutjuk azt a hat legfőbb okot, amiért meg kellene fontolnod a weboldalad reszponzív dizájnát.

A Guardian újság által közzé tett legfrissebb adatok szerint, 2016 októberében a mobilos internet használat mérföldkövet ért el.

A Guardian szerint először történt meg az, hogy a mobilos internet használat világszerte lekörözte az asztali számítógépes adatforgalmat. A mobil telefonokról és tabletekről történő böngészés globálisan, mintegy 51,3%-ot tesz ki az adatforgalomból, a 48,7%-os asztali számítógépes keresésekkel szemben.

Habár Angliában a számítógépes keresések még mindig vezetnek, 55.6%-os forgalomrészesedéssel. A jelek szerint hamarosan kiszorulnak majd, ahogy azt a globális trend mutatja.  Valójában, a kutatás amit a Guardian vezényelt, azt sugallja hogy például hétvégente , az internetes forgalom 70%-a feltehetően mobil eszközökön bonyolódik.

A bizonyítékok alapján a konklúzió egyértelmű. Cégeknek és vállalkozásoknak még sohasem volt ennyire fontos, hogy biztosra menjenek a weboldaluk mobilos felhasználó barátiságukkal kapcsolatban.

Mi is az az reszponzív weboldal?

Egyszerűen megfogalmazva, ez a fajta web dizájn reszponzívvá teszi a weboldal kialakítását attól függően, hogy mekkora a képernyő mérete annak az eszköznek, amiről meg lett nyitva. Ugyanúgy ahogy különböző asztali képernyő méretekhez igazodik, egy ilyen reszponzív weboldal az okostelefonokon, tableteken át az okos TV-kig ugyanúgy működik.

Alább kiemeltünk hat olyan fő indokot, amiért fontolóra kellene venned weboldalad reszponzív dizájnát:

1. Jobb használhatóság

Nem számít hogy a látogatóid milyen eszközt hasznának, biztosra mehetsz hogy egy kiemelkedő élményt nyújtasz nekik.

Bár az okostelefonok rendelkeznek azzal a képességgel, hogy dupla érintésre, vagy „összecsípésre” nagyítanak, úgy mint sok más egyéb funkcióval amik segítenek a nem reszponzív oldalak böngészésében, ettől függetlenül navigálni és óvatosan bánni ezekkel az oldalakkal még mindig nem egyszerű.

EZ kifejezetten akkor észrevehető, amikor ki szeretnénk tölteni valamit, vagy szeretnénk fizetni egy online vásárláskor. Ez a folyamat ilyen esetben meglehetősen esetlen és frusztráló. Idővel megnövelheti a visszakozásokat, és a magukra hagyott fizetetlen rendeléseket az oldaladon.

2. Magasabb konverzió

Számos példa van arra, hogy cégek növekedést látnak a konverziójukban köszönhetően az reszponzív weboldalaknak. A Plusnet nevű cég, például, időben vélt felfedezni 40%-os csökkenést, majd miután elindították az reszponzív dizájn stratégiát, átfordította ezt az arányt a látogatók duplázása mellett.

Egy vezető SEO cég , a Moz szerint, egy Angliai e-kereskedelmi oldal az Offspring 15%-os emelkedést fedezett fel a mobil konverziójában,  100%-os növekedéssel együtt a mobilos ár bevételeiben, évről évre.

Eközben egy web tanácsadó, az econsultancy részleteket állított össze a konverzió mértékeinek növekedéséről, megfigyelve 15 márkát miután reszponzív dizájnra váltottak. És hogy hogyan is néznek ki ezek számokban?

- A Bench, egy Brit divat márka konverziójának növekedése +100%
- A State Farm, biztosítási vállalat +56%
- A Baines & Ernst adósság rendező cég +51%
- A lovagló felszereléseket forgalmazó Horze +19%
- A Skót Brewer Harviestoun +28% mobilos forgalom
- A Nars szépségápolási márka +54%

3. Specifikus tartalom megjelenítés

Néhány eszköz korlátozottsága miatt, szükség van arra hogy be tudd állítani melyik tartalom jelenjen meg különböző méretekben.

Például, egy hatalmas úszó felirat a kezdőlapodon valószínű megragadja a tekintetet és hatékony egy asztali számítógépes böngészés esetében, de haszontalan lesz okostelefonokon , és feleslegesen elveszi az értékes helyet amit egyébként fel lehetne használni hívó műveletekre (CTA)-kra, amik különböző területeihez kapcsolódnak az oldaladnak.

Egy okostelefon felhasználónak, egy pár kisebb ikon kép sokkal megfelelőbb lenne. Az reszponzív dizájn szépsége az hogy lehetővé teszi a tartalmak könnyű ki és bekapcsolását bizonyos eszközök számára, ahhoz hogy jobb legyen a teljesítmény és minden felhasználó számára tekintetet megragadó és küllemében vonzó élményt nyújtson.

4. Nincs többé szükség platform specifikus alkalmazásokra

Noha egy Apple Store alkalmazás birtoklása jó ötletnek hangzik, mi van akkor ha fejleszteni kell egy másik alkalmazást Androidra, aztán Windows alapú telefonokra is? Minden egyes külön alkalmazás verzióval bizonyos költségek járnak, és nagyobb esély a hibákra.

Egy reszponzív weboldal nagyon sok vállalkozásnak, sokkal inkább vonzó megoldás lehet. Magas minőségű áttekintést ajánlva minden eszközön. Ami azt jelenti, hogy a kiadásaid alacsonyak maradnak anélkül, hogy fel kellene áldoznád érte a felhasználói élményt.

5. Egyszeri tartalom közzététel

Folyton legfelül lenni egy weboldallal időnként elég nehéz lehet. Ha több weboldalad van vagy esetleg alkalmazásaid több féle eszközre, még annál is inkább időt felemésztővé válhat.
Az reszponzív weboldalak egyedülálló weboldalak különböző kialakítással, gondoskodnak annak a folyamatáról hogy weboldalad megfeleljen a mai ízlésnek.  Ez azt jelenti, hogyha frissíted az oldalad egyszer, akkor az a változás minden eszközön azonnal érzékelhető lesz, érezhető megtérülést biztosítva. Ugyanakkor ez egy elengedhetetlen eleme a SEO-nak is, kifejezetten az új irányzatnak a mobil-első jegyzésnek, ami mostanában valósított meg a Google.

6. SEO előnyök

2015 óta, a Google arra ösztönzi a fejlesztőket és a vállalkozásokat, hogy az oldaluk mobilos verzióját részesítsék inkább prioritásban. 2015 áprilisában a Google bejelentette, hogy azok az oldalak, amik mobil felhasználó barátok voltak, jobb helyezést értek el a mobilos keresések találatai között, mint azok az oldalak amik nem voltak mobil felhasználó barátok.

2016 novemberében, a Google új szintre emelte a dolgokat. Bejelentették hogy végül elsődlegesen a mobilos verzióját használják egy oldal tartalmának ahhoz hogy besoroljanak részeket arról az oldalról.

Hogy miért is probléma ez? Az információ egy oldal mobilos verzióján érezhetően kevésbé részletesebb, és kevésbé kialakított haszonkulcs jellemzőbb rá, mint a számítógépes verziójára. Ez azt jelenti, hogy jellemzően kevesebb oldalad és tartalmad lesz a Google számára a jegyzett besoroláshoz. Ezért van az, hogy sok tulajdonos beregisztrálja a számítógépes verzióját a Google keresői konzol eszközével, míg a mobilos oldalak gyakran megerősítetlenek maradnak.

Míg ezeknek a változásoknak nem lesz semmilyen azonnal kihatása a csak számítógépes weboldalakon,  addig abban hogy az oldalad hogyan sorolódik be mobilokon nemsokára számottevő szerepet kezdenek majd játszani. Ami az az eszköz, amit a vásárlóid nagy része választ.

A végszó

Nem meglepő az, hogy az ilyen és más késztető viták után abban a témában hogy „válts reszponzívra”, az reszponzív weboldalakra átállás elkezdett megnőni. Habár, ami úgy tűnik kiszélesedni kezd az, az a szakadék ami a „nagy fiúk” és az internet többi üzleti közössége közt van. Az IAB 2015 vége felé közzétett tanulmánya szerint, a legjelentősebb hirdetők 94%-a mobilos optimalizáltságú weboldallal rendelkezett. Ezzel kontrasztban, egy tanulmány szerint a kisebb és közepes méretű vállalatok 91%-nak nem volt mobilos optimalizáltságú weboldala.