SEO Keresőoptimalizálás 2017

sakalmedia | 2017. Március 24.

8 elengedhetetlen szabály a Google keresési találatainak dominálásához

Korai időszakában a Google fő keresési algoritmusa a leglényegesebb keresési találatokat ajánlotta a lehető legszervezettebb módon, gyorsan és pontosan egy egyszerű ikonikus logóval ellátott weboldalon, ami mára rokon értelmű lett az internetes kereső óriásvállalattal. A világ mérhetetlen mennyiségű adatai közt keresve , a Google okosan katalogizál és kategorizál oldalakat a PageRank formulát használva , ami bármilyen weboldalhoz kapcsolódó linkek mennyiségét és minőségét értékeli.

A Google keresés pár évig  zökkentőmentesen működött , újra és újra megbecsülve azon keresési találatokat amelyek minden alkalommal a leglényegesebbnek bizonyulnak. Valójában , olyan jó volt hogy hullámszerűen kezdett terjedni az interneten , riválisait digitális úton lassan eltörölve. Azonban, ahogy a Google okos keresőmotorja óriás céggé nőtte ki magát, mind a magányszemélyek és a cégek is felfedezték a keresési találatok legtetején való szervezett megjelenésben rejlő lehetőséget, így a dolgok kezdtek megváltozni.

A változások pár kevésbé jó szándékú ember parancsaiban léptek fel, akik elszántan játszották ki a rendszert. Olyan sok pénzzel a téten, valóban őket hibáztatjuk? Ahogy megtanulták a szabályok többségét , elkezdték piszkálgatni a Google belsejét azzal hogy óriási link , tartalom sorozatokat , ismétlődő gyenge minőségű cikkeket hoztak létre és automatikusan generálódó linkeket azért hogy felülmúlják a többi találatot, és biztosítani tudják a legjobb helyeket a Google jövedelmező Keresőmotorjának Találati Oldalán(SERP).

Ennek eredményeképp, a Google számos finomítást adott hozzá az algoritmusához, amik többek között a Panda, Pingvin és Kolibri névre hallgattak. Ahogy ezek a fentebb említett személyek elkezdték uralni a Google keresési találatait , feltehetően a rendszer kijátszásával , a Google-nek muszáj volt fellépnie vagy elveszthette volna a népszerűségét és pozícióját. Ezek az algoritmus finomítások voltak hivatottak eltávolítani az átveréseket és becsapásokat , és mindeközben finomhangolták a jelentéstani keresést is.

A keresés alapvető összetevői

Mielőtt belemerülünk a sikeres keresőmotor optimalizálás alapvető szabályaiba, vessünk egy közelebbi pillantást a Google keresőmotorjának alapjaira. A legújabb könyvemben aminek a címe : SEO 2017 : Master Search Engine Optimization ( Sajátísd el a keresőmotor optimalizálását) ,
nem csak széleskörű áttekintést adok a keresés működéséről , hanem közelebbről is áttekintünk bizonyos stratégiákat amelyek kivitelezésével szó szerint uralni lehet ezt a területet.

Igazság szerint a legtöbb ember rosszul közelíti meg a SEO-t (keresőmotor optimalizálása) . Megpróbálják olyan szemszögből, hogy a lehető legkevesebbet kelljen dolgozniuk a lehető legmagasabb kezdeti megtérülésért , pedig tulajdonképpen pont hogy az ellenkezőjéről van szó.
A SEO egyértelműen az egyik legjobb készség amit elsajátíthatsz, megtanulhatsz. De ahhoz hogy sikeres lehess vele a lehető legtöbbet kell hogy dolgozz az eleinte kis megtérülés mellett. Ez egy lassú koncentrációt igénylő, és fájdalmas folyamat , de ez így is a természetes.

Már az elején jegyezzük is meg, a Google nem bízik benned. Ha nem bízik benned, akkor nem is fog besorolni azok közé a hasznot hajtó első oldalas SERP(keresőmotor találati oldalai) találatok közé. El fogsz veszni a tömeg között, a küzdelem közepette azokkal, akik szintén próbálnak felkapaszkodni valahogy a top közé. Szóval az első igazi útmutató alapelv a SEO-hoz a bizalom. Ha már a Google bízik benned, folyamatosan magasabb besorolást fogsz kapni. Ha nem bíznak benned, akkor pedig elveszel az alacsony besorolású weboldalak feneketlen tengerében. És azt senki nem akarja.

A SEO könyvemben , mindhárom elemét elárulom annak amiből a Google bizalma áll. Minden egyes elem több tényezőből áll, amik befolyásolják az elemeit, ezek sajátos alapkövei annak hogy a Google bizalom hogyan is működik. Figyelembe véve azt hogy a bizalom csak egy velejárója a Google fontossági egyenletének , minden amit csinálsz inkább a Google bizalmának kiépítése körül kell hogy forogjon mint akörül hogy elveszítsd vagy elvegyék tőled.

A bizalom első eleme : Jegyzett Kor

A Google nagyon fontosnak tartja a tartalmad és weboldalad jegyzett korát. A vadonatúj oldalaknak, amik frissek a Google számára, messze nehezebb dolga lesz jó SERP besorolást kapni, mint egy olyan oldalnak aminek jegyzett kora van. A kor jegyzettsége azzal a dátummal azonos, amikor a Google felfedezte a kérdéses  domain-t vagy a weboldalt, nem azzal amikor regisztrálták vagy létrehozták azokat.

A bizalom második eleme : Fennhatósági Profil

A Google egészséges link profilt akar látni ami fennhatóságot jelez. Ez minőségi linkeket jelent , amik minőségi tartalmakból származnak az internetről egészségesnek mondható diverzitással. A weboldalak fontosságával törődik amik a domainedhez kapcsolódnak , és a tartalom minőségével amiből ezek a linkek származnak. Továbbá különböző IP című linkeket figyel , ami azt jelenti hogy nem mindegyik linknek azonos forrásból kellene származnia. Továbbá a linkek keletkezésének gyorsaságát is ellenőrzi , azaz olyan minőségi linkeket keres, amik időről időre növekvő gyakorisággal készülnek.

A bizalom harmadik eleme : Megalapozó Tartalom

A megalapozó tartalom rendkívül fontos. Rengeteg ember spórol a tartalmon , de ez egy olyan nagy horgony ami majd ki fog kötni a Google fontossági algoritmusába. A szegényes tartalom hibákkal teli , vagy a duplikált és kitalált, képzelet által szült tartalmak bajba sodorhatnak. Ehelyett a tatalomnak nem csak hosszúnak kell lennie , hanem jól megírottnak is , kulcsszó centrikusnak és rendkívül célzottnak , ahol az olvasók sok időt töltenek azzal hogy megemésztik és fogyasztják azt a tartalmat.

Hogyan domináld a SEO-t 2017-ben

Ahogy mindenki más , te is valószínű azon agyalsz hogyan tudnál minél többször, szervezettebben feltűnni a Google SERP-én. Nos, akár 2017-ben csinálod a SEO-t akár máskor, fontos hogy komolyan tartsd tiszteletben a bizalom elemeit. Valójában több mint kétszáz tényező van aminek betudható a Google jelenlegi algoritmusába való besorolásod. Megismerheted mind a kétszáz algoritmus tényezőt bármelyik SEO könyvemben. De nagyobb általánosságban , van egy pár lényegibb szabály amit ajánlott betartanod.

A következő szabályok segítenek fognak dominálni a SEO-t 2017-ben. Nem számít mit fog majd a Google megváltoztatni a továbbiakban , ezek a szabályok biztosítani fogják az alapot amivel megfelelően irányíthatod az online tevékenységeidet, ahhoz hogy nagyszerű fejlődést érhess el azokon a fontos SERP-ken. Tartsd be ezeket a szabályokat , és azon kapod magad hogy kis lépésekkel de közelebb és közelebb kerülsz a SEO dominálásához. De ne feledd, nem egy éjszaka alatt fog megtörténni. Mint mindenhez ehhez is idő kell.

Első szabály: Folyamatosan dolgozz a Google bizalmának kiérdemlésén

Ha sikeres akarsz lenni a SEO-ban, szükséged lesz a Google bizalmára. Ez már évek óta igaznak bizonyul, de mégis túl sok ember figyelmen kívül hagyja ezt az útmutató alapelvet. Ám, aztán jön is a kérdés, hogyan veszed rá a Google-t hogy bízzon benned? Nyilvánvalóan nem egyszerű. Csak gondoljunk egy pillanatra bármilyen kapcsolatra. Hogyan is bízik meg valaki, bárki másban ezen a világon?

Rendkívül sok a dimenzió a Google bizalmához , de hogy egy e-világi elképzeléssel éljünk , vegyünk egy olyan helyzetet ami egy vállalkozásról szól ami egy boltot nyit. Tegyük fel hogy ennek a vállalkozásnak tőkére van szüksége, így a vállalkozó besétál egy bankba egy megbeszélésre a bank menedzseréhez.

Új vállalkozás lévén , ez a vállalat egyértelműen szembe kell hogy nézzen egy kis előítélettel. Hogyan várhatnák el a banktól hogy kölcsönt adjon a vállalkozásunkhoz amikor még semmilyen üzleti múlttal, háttérrel nem rendelkeznek. Ez majdhogynem a huszonkettes csapdája, nemigaz? Ahhoz hogy elinduljon és növekedjen a vállalat, tőkére van szükség, de ahhoz hogy tőkét kapjon üzleti tevékenységet kell hogy folytasson egy ideig a megfelelő üzleti háttér megszerzéséhez.

Ez ugyanaz a dilemma amivel minden újonnan alapított weboldalnak vagy domain-nek szembe kell néznie az interneten. Ha a Google még csak most fedezett fel, nem számít mikor regisztráltad a domain nevet, gyanúsan fog rád nézni. Nem fog bízni benned, így nem sorolnak be jó helyekre, attól függetlenül sem milyen stratégiát is próbálsz kivitelezni.

Ez a legnagyobb létező akadály amit le kell hogy küzdj a SEO-ban. Létezik egy módszer a keresőmotor őrületre, aminek leginkább a fentebb említett nem feltétlenül jóindulatú emberekhez van köze, akik olyan nagyon elszántak voltak a szabályok átértelmezésén. Viszont napjainkban a Google már tudja ha éppen rosszban sántikálsz, úgyhogy ne is nagyon dédelgess hasonló álmot ha ki akarod építeni a bizalmukat.

Második szabály : A kor mindig fontosabb a szépségnél

A weboldalad kora fontosabb lehet mint a kinézete. Nem számít milyen jól néz ki , amit a Google igazán keres a link folytonosság időről időre. Mennyi idő? Itt évekről van szó. Még ha egészséges link profilod is van és az oldalad is jól néz ki , könnyen betölt és könnyen kezelhető , még mindez is kevés lesz kor nélkül.

Mire is gondolok pontosan amikor korról beszélek? A weboldalad jegyzett korára, a tartalmára és linkekre amik oda mutatnak. Ez az egyesítése az összes tényezőnek ami összefügg a korral. Milyen időközönkénti gyorsasággal készülnek a linkek? Mennyi és milyen rendszerességű minőségi tartalom kapcsolódik a weboldaladhoz?

Akár most 2017-ben kezded tanulni a SEO-t, akár bármikor máskor, amit fontos megjegyezni, hogy a Google algoritmusa mindig naplóz, analizál és bírál minden viselkedést ami kapcsolódik a weboldaladhoz , annak linkjeihez, tartalmához és így tovább. Ha sokat dolgozol vele egy-két hónapon át aztán teljesen elhanyagolod a weboldalt, nem igazán fogsz segíteni azon hogy kifizetődjön a befektetés, inkább megakadályozod.

Ez mind értendő a tartalom frisseségére és a weboldal jegyzett korára. Ha a Google-nek az utóbbi két éven belül tűnt fel a weboldalad, de nem dolgoztál ki egy egészséges link profilt, akkor hiába, mert nem fogod megkapni a Google bizalmát. Ne feledd, a bizalom az elsőszámú szabály. A bizalom kiépülése pedig évek során érhető el.

Gondolj csak az egyik legrégebbi barátodra, akit már több mint 10 éve ismersz, és az életedet is rá mernéd bízni. Megbíztál ebben az emberben már rögtön akkor mikor találkoztál vele? És pár hónappal azután? Na és egy évvel később? A bizalom lassan épül ki, az évek hozzák magukkal. Tartsd ezt észben és ne bátortalanodj el rövid távon.

Harmadik szabály: A minőség minden esetben üti a mennyiséget

Mikor arról van szó hogy tartalmat kreálunk a weben, az egyik rendíthetetlen szabály az hogy a minőség mindig üti a mennyiséget. Ne arra koncentrálj hogy minél többször csinálj egy valamit, inkább arra összpontosíts hogy jól csináld és elégszer. Például, ne azon görcsölj hogy egy bizonyos mennyiségű tartalmat tudj kitolni az oldalara minden egyes nap, inkább az legyen a fókusz hogy jó tartalmat de minden egyes héten. A Google-t ez érdekli, a minőség.

Amikor a Google elindította a Panda algoritmust, igazán ráment a minőségre a felhasználói élményen keresztül. Pontosabban, olyan oldalakra amik gyenge felhasználó élményt nyújtottak. Vagy oldalakra amik egyszerűen forgalmat gyűjtöttek aztán, megtévesztő eszközökkel próbálták látogatóikat termékek vásárlására vagy egy szolgáltatás vásárlására bírni egy beolvasztott linken keresztül. Vagy szimplán reklámokkal bombázni őket.

A Google nem igazán volt elragadtatva ettől. Akkor sem, és valószínű most 2017-ben és később sem lenne. Igazság szerint, ahogyan a web idősödik, a Google-nek egyre inkább célja hogy növelje az átfogó minőséget nem csak a keresőmotorjában, de az interneten található információval kapcsolatban is. Okosan kidolgozta ezeket a szabályokat és a besorolási tényezőket, hogy biztos lehessen a minőség idővel inkább nőni fog mint csökkeni.

Nem számít hogy milyen SEO stratégiát szeretnél alkalmazni , és az sem hogy milyen link építő módszereket, a lényeg hogy bizonyosodj meg róla hogy a fókusz a minőségen legyen ne a mennyiségen. Ne használj link generáló szoftvert, cikkpörgetést, vagy bármi más hasonló dolgot, hogyha tényleg valamilyen tiszteletreméltó besorolást szeretnél elérni a Google SERP-én. Dolgozz vele és szánj rá elég időt, előnyben részesítve a minőséget a mennyiséggel szemben.

A blogomon, a Wanderlust Worker-en, ami vitathatóan az egyik legnépszerűbb inspirációs blog az interneten, nem arra fókuszálok hogy minél több tartalmat toljak fel. Inkább arra hogy nagyon jó tartalmat , és amilyen gyakran csak lehet. Így folyamatosan legyőzök oldalakat amik régebbiek kor és fennhatóság tekintetében, köszönhetően a tartalmam megalapozott minőségnek. Az elfoglaltság szintje számít, azaz minél hoszabb időt töltenek a látogatók a tartalmad olvasásával , annál erősebbek azok a mindennél fontosabb minőségi jelzések amiket Google kap.

Negyedik szabály : A király mindig is a tartalom lesz

A legfontosabb mindig is a megalapozott tartalma lesz egy weboldalnak. Ha a tartalom gyengére sikerül, akkor a SERP besorolás is. A Google célja hogy a leglényegesebb találatokat a legrövidebb idő alatt tudja megmutatni, vagyis a legjobb tartalmat. Ha a tartalom nem jó, mégis hogyan lehetne lényeges?

Ne feledjük a legtöbb ember manapság bízik a Google-ben, abban hogy az első találat általában a legjobb találat lesz. És pontosan ezért mindenki azt a legelső helyet akarja , de egyszerűen nem kaphatod meg ha a tartalmad nem elég jó. Az igazság az, hogy a jó tartalmat gyakran megosztják. Mindenki meg akar osztani valamit ami igazi értéket képvisel. Szóval szánj időt arra a tartalomra, mert az számít igazán.

Igen, azért más tényezők is számítanak. De jó tartalom nélkül, búcsút inthetsz a jó besorolás esélyének. Nem csak arról beszélek hogy kiváló horgony szerű tartalmat kell csinálnod az oldaladra. Hanem arról, hogy menj és csinálj hasonlóan jó olyan tartalmat is ami kapcsolódik az oldaladon lévő jó tartalomhoz, ez ismertebb nevén tartalom marketing.

 Egyértelmű, ahhoz hogy sikeres legyen a tartalom marketing, óriási mennyiségű értéket kell felmutatnod. Hitelesen elő kell hogy segítsd a kérdésekre válaszolva azt hogy emberek megértsenek egy-egy témát. Ezt nem teheted meg akkor ha spórolsz egy tartalmon így az szegényes , hiányos lesz.
Jó tartalom rendkívül sok formában keletkezhet, de itt elsősorban írásos tartalmakra gondoljunk.

A jó tartalom, mikor ügyesen van elkészítve, a csillagos égig repíthet a Google SERP-én, de csak ha következetes maradsz. Nem állhatsz elő jó tartalommal az egyik héten, aztán egy átlagon alulival következő héten, aztán meg semmivel heteken keresztül várva azt hogy besorolást kapj. Tanulj meg olyan cikket írni ami ellenállhatatlan és eladható, és mindeközben óriási mértékű értéket is képvisel.

Ötödik szabály : Függetlenül attól mit hallottál , a méret igenis számít

Az egyik főbb dolog ami ellen a Google küzd a weben, az amit úgy hívnak szegényes tartalom. A szegényes tartalom igazából, tartalom nem sok hússal a csonton. Nem csak hosszában rövid, de ezért tartalmában is kevés. Nem várhatod hogy értékben nagyot tudsz felmutatni ha nem írsz többet egy 500 szavas cikknél. Még akkor is ha a cikked alig kevesebb mint ezer szó , nehéz olyanokkal felvenni a versenyt akik sokkal többel álnak elő.

Egy bizonyos tanulmány meggyőződése a Google besorolásokról, hogy a SERP első oldalának top helyein lévők mind kétezer karakter alatt voltak. Valójában, én kaptam az első helyezést a legversenyszerűbb keresések alapján, és majdnem mindegyik cikk kétezer szó fölött volt. Nem is annyira túlzók.

A cél nem az hogy csak úgy összefüggéstelenül írjunk kétezer szót. Nem, a méret számít de a minőség is a méreten belül. Jól megírtnak kell lennie, és nem térhet le az érintőkről. A tartalomnak pontosan meghatározottnak kell lennie. Az írás lényegessége, a pontos meghatározottságú tartalom ez igazán nehéz feladat még a tapasztalt íróknak is.

Van egy óriási különbség aközött hogy valaki egy jó író vagy jó SEO író-e. Az utóbbi követelménye az előbbi, mintegy előfeltétele. De ez egy sokkal inkább fejlesztett szakértelem. A prózádnak lényegesnek kell lennie. Ha egy kicsit is komolyan gondolod a SEO-t, a tartalmat is tudni kell kifejezetten egy bizonyos témára vagy kulcsszóra rászabni.

Hatodik szabály : Kulcsszó, Kulcsszó, Kulcsszó, de csak módjával

2017-ben jó SEO tartalom készítés nem létezik kulcsszavak nélkül, mégis elég keveset kell velük foglalkozni. A Google olyan tartalmakat akar amik emberek számára készültek. De mindemellett rá is kell hogy szabd a tartalmat az olyan keresőmotorokra mint a Google. A különbség itt, hogy habár nagyon nehéz kivitelezni, nagyon könnyű is átlépni a határvonalat.

Ami gyakorta megtörténik , hogy az emberek végül túlhasználják a kulcsszavakat azért hogy jó besorolást kapjanak. Ez élesíti a Google Pingvin algoritmusát, ami megtizedeli az oldal listázottságát az SERP-en. És azt senki nem szeretné. Amit szeretnénk az nem csak a pontos egyezést mutató kulcsszavak a cikkekben, hanem LSI (Rejtett jelentéstani jegyzésű) kulcsszavak is.

A Google Kolibri motorja LSI-t használ arra hogy megállapítsa a hasonlóságokat szavak és kifejezések között. Szóval például az hogy „legjobb diéta a gyors súlyvesztésre” jelentéstanilag hasonló lenne a következőhöz „ bevált súlyvesztő diéta ami gyorsan működik”. Az LSI kulcsszavak lényeges és hasonló kulcsszavak, amik természetében összefüggővé teszik a szövegírást.

Tehát a Cél az hogy tegyük a tartalmat kulcsszó centrikussá, de ne bombázzuk szét ugyanazzal a kulcsszóval újra és újra. Tartsunk egy egészséges arányt a 70-től 80%-nyi LSI kulcsszóval, mellé pedig 30-tól 20%-nyi teljesen egyező kulcsszóval. Amire szükségünk van az az hogy a tartalom természetesnek és összefüggőnek hangozzon, nem szükséges erőltetni a kulcsszavakat. De biztosra kell menjünk, hogy az elsődleges kulcsszóhoz hasonló kifejezések elégszer jelenjenek meg.

Igen ezt nehéz lehet kivitelezni. De gyakorlat teszi a mestert. Több mint kétszáz szerepet játszó tényezővel a Google fő algoritmusában, könnyen elfáraszthat. De ha ragaszkodsz a lenyűgöző tartalmak készítéséhez amik hatalmas mértékű értéket képviselnek, és elég hosszú ahhoz hogy közvetítse a célt vagy a választ a kérdésekre amit az emberek keresnek, idővel meg fogod nyerni a besorolási játékot. Nem egy éjjel alatt, de idővel.

Hetedik szabály : Emeld az oldalad mobilos minőséget

Manapság, ha az oldaladnak nincs megfelelő mobilos optimalizáltsága, nehéz rajta eligazodni vagy nehéz betölteni a tartalmakat róla mobil eszközökön, akkor lényegében lábon lövöd saját magad. A mobilos keresések ma már lekörözik az asztali gépről való kereséseket, a Google vadul a mobilos keresésekre fókuszál.

Ami azt illeti, olyannyira arra fókuszál hogy sikeresen berobbantotta az AMP(Gyorsított Mobil Oldalak) projektet a hétköznapok trendjei közé.
Ezeket egy kis „AMP”jelölésről különböztetheted meg a többitől, mobil eszközös keresés esetén, ami azt jelenti hogy a poszt betartja az AMP előírásait.

Ez hasonló a Facebook Isntant Articles(Azonnali cikkek)-be való nyomásához. Amit ennek át kellene adnia az a mobil orientált dizájn fontossága, és hogy biztosra menj hogy az oldalad működőképes minden platformon, többek között az asztali számítógépekről, tabletekről, és persze telefonokról is. Válassz egy sémát, vagy készíts egy saját dizájnt magad, olyat ami zökkenőmentesen fog működni minden platformon egyaránt.

Azzal hogy egy mobil prioritást élvező dizájnt raksz össze, egyenesen a jövő felé tekintesz biztosra véve azt hogy elfogadod és teljesíted a Google kívánságait. Ezek a kívánságok teli vannak realitással, mert a mobil eszközök olyannyira fontossá váltak az életünkbe hogy egyszerűen nem hagyhatod figyelmen kívül a mobilos felhasználhatóságot amikor a SEO-ra gondolsz. Főleg ha a SEO jövőjére gondolsz.

Nyolcadik szabály: Hely, hely, hely (Mármint a Linkedé)

Azt mondják az igazi érték, az elhelyezkedésben van. Amikor a SEO-ról van szó, a helyet a linkjeid helyére értjük. Ugyanis azt szeretnéd elérni hogy az emberek a világ minden részéről kapcsolódni tudjanak hozzád. És biztos akarsz lenni abban is hogy lényeges, jó minőségű tartalom kapcsolódik hozzád nem pedig rossz, silány minőségű.

Az hogy milyen weboldalakból jönnek ezek a linkek nagyon fontos. Például, egy link a Forges-ről sokkal értékesebb mint ezer rossz minőségű link, különösen ha az a link egy lényeges tartalomból jön. Ez nem azt jelenti hogy a Forbes-től kell szerezned egy linket hogy előre lépj a SEO-val, de nyilván nem fájdalmasan nehéz olyan fennhatósági domaint találni ami majd kapcsolódik hozzád.

Egészséges link profilt kiépíteni nehéz dolog. Ha a jó tartalomra összpontosítod az erőforrásaid, idővel azok a linkek jönnek majd maguktól. Bizonyára sok időbe fog telni, de végül jönni fognak. Ugyanakkor fel is kell hogy turbózd a dolgokat, ha tempósabb fejlődést akarsz felmutatni.

Az elsőszámú stratégia amit használtam hogy felpörgessem az oldalam, a Wanderlust Worker-t, a legversenyszerűbb keresések alapján több száz közül a legelső helyre, a megfelelő tartalomkészítés. Természetesen, kifejlesztettem egy tökéletes horgony tartalmat az oldalon. De emellett fáradhatatlanul dolgoztam a külső tartalmak fejlesztésén is a fennhatósági oldalakon, amiket aztán hozzá linkeltem a saját tartalmamhoz, biztosítva ezzel az óriási mennyiségű erős link tartalmat.


Koncentrálj a tartalomra, de emellett a linkekre is. Ne a silány minőségűre, hanem a jó minőségű fennhatósági linkekre, kiváló tartalmakból. Nem könnyű, egyáltalán nem. Ha az lenne, mindenki ezt csinálná. Nem, ez egy igazi masszív migrénes fejfájás lesz és elképesztő mennyiségű munka. De nagyon is megéri majd amikor idővel közel határtalan mennyiségű forgalom árasztja el az oldalad.

R.L Adams szoftver fejlesztő, vállalkozó, üzletember bejegyzése alapján.